آشنایی با اسکرو کانوایر شیبدار

آشنایی با اسکرو کانوایر شیبدار

اسکرو شیبدار از انواع بالابر های اسکرو می باشد که وظیفه انتقال مواد را بر عهده دارد. اسکرو کانوایر لوله له ای یا شیب دار یا بالابر، مارپیچ هایی حول یک لوله کشیده می ‌شوند و سپس از طریق گیربکس به چرخش در می آیند. در اثر چرخش اسکرو لوله ای، مصالحی مانند سیمان، آرد و دیگر مواد از سمت لوله ورودی به سمت لوله خروجی انتقال داده می شوند.
ویژگی هایی مهم در طراحی و ساخت اسکرو کانوایر شیبدار یا لوله ایاین دستگاه همچنین برای انتقال سیمان از سیلو و از سیلو به باسکول و از باسکول به قیف و یا میکسر مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرو لوله ای به عنوان یک بالابر در زوایای مختلفی بین 0 تا 70 درجه تغییر پیدا می کند.

این دستگاه بالابر با ساختار لوله ای شکل قابلیت انتقال مواد با چگالی نسبتا زیاد را نیز دارا می باشد. این ویژگی به دلیل مارپیچ بودن آن به وجود آمده است.

اسکرو کانوایر شیبدار معمولاً کمی بالاتر از موقعیت افقی تا 45 درجه از موقعیت افقی کار می کنند. یک اسکرو کانوایر شیبدار در بالای 45 درجه در نظر گرفته شده است. با افزایش درجه شیب ، بازده انتقال کاهش می یابد. همچنین به دلیل تأثیر گرانش و مواد فله ، نیاز به افزایش قدرت الکتروموتور می باشد.

ویژگی هایی مهم در طراحی و ساخت این دستگاه

شیب تا 10 درجه
از دست دادن بهره وری در انتقال شیب های بالای 10 درجه است. نوار نقاله اسکرو شیبدار با پیچ U و پیچ کامل برای اکثر برنامه ها کافی است. با افزایش سرعت ماردون ، افزایش قطر ماردون یا کاهش پیچ تیغه ماردون می توان از بین رفتن کارایی را برطرف کرد.

 

شیب بین 10 و 20 درجه
تولید کننده اسکروکانوایر شیبدار یا لوله ای سامان فرازاز دست دادن بهره وری در انتقال ، معمولاً بین 10 تا 40 درصد در شیب های تا 20 درجه است. نوار نقاله اسکرو با پیچ U و 2/3-پیچ اسکرو برای بیشتر برنامه ها کافی است. از دست دادن بازده نیز می توان با افزایش سرعت یا قطر نقاله اسکرو برطرف کرد. افزایش قدرت الکتروموتور برای غلبه بر گرانش و ریزش مواد فله مورد نیاز است.

 

شیب بین 20 تا 30 درجه
از دست دادن کارآیی در انتقال معمولاً بین 10 تا 70 درصد در شیب های تا 30 درجه است. ماردون یا اسکرو با محفظه لوله ای و کاهش پیچ پیچ (1/2 یا 2/3) برای اکثر برنامه ها توصیه می شود. از دست دادن بازده نیز می توان با افزایش سرعت یا قطر نقاله پیچ برطرف شد. افزایش قدرت برای غلبه بر گرانش و ریزش مواد فله مورد نیاز است.

 

شیب بین 30 تا 45 درجه

از دست دادن کارایی در انتقال معمولاً بین 30 تا 90 درصد در شیب های تا 45 درجه است. نوار نقاله پیچ با محفظه لوله ای و کاهش پیچ پیچ (1/2 یا 2/3) و قطر بزرگتر برای اکثر برنامه ها توصیه می شود. افزایش سرعت ماردون نیز لازم است. اسب بخار اضافی برای غلبه بر گرانش و ریزش مواد فله مورد نیاز است.

 

طراح و تولید و ساخت انواع اسکرو کانوایر شیبدار

شرکت کیمیا ماشین البرز طراح و تولید و ساخت انواع اسکرو کانوایر شیبدار یا لوله ای و طراحی و تامین انواع نوارنقاله برای صنایع گوناگون می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.